de omgekeerde wereld

Zoekboeken zijn een soort zwakke plek van mij. Als ik er een zie, wil ik hem eigenlijk hebben. Nu is de omgekeerde wereld niet een zoekboek in de traditionele zin van het woord. Ja, je kunt overal een look-a-like mickey mouse zoeken, maar deze is zeer gemakkelijk te vinden. De uitdaging zit meer in bedenken wat er allemaal omgekeerd is. Weer eens wat anders.

In dit artikel maak ik gebruik van een affiliatelink. Mocht je hier meer over willen weten lees dan even mijn disclaimer pagina.

De omgekeerde wereld – Atak

Uitgeverij Boycott weet altijd boeken uit te geven die net even anders zijn. En met de mooiste kaften. Boeken voor op de koffietafel van je kind 😉

De omgekeerde wereld is hierin geen uitzondering. De kaft is werkelijk prachtig. En dat maakt dat hij een bepaalde aantrekkingskracht heeft. Hij heeft een aantal weken bij ons op de koffietafel gelegen en de kaft wekte de nieuwsgierigheid van menig volwassenen.

“Welkom in een bizarre wereld waar alles op zijn kop staat! Waar ijsberen in een tropisch bos leven, treinen door de lucht zweven en baby’s hun moeders voeden. Dat is gek!”

brond achterzijde boek

Atak is een Duitse illustrator die prachtige kleurrijke illustraties maakt. Illustraties die zowel door volwassenen als kinderen geliefd worden. Er zitten in zijn illustraties vaak grapjes die je als volwassenen wel snapt, maar als kind nog niet. Dat maakt het daarom extra leuk. Hij is echt een kunstenaar, zijn illustraties zouden namelijk niet misstaan aan de muur. De illustraties in de omgekeerde wereld zijn hierop geen uitzondering.

de omgekeerde wereld

Ik hou van deze tekenstijl en van de grapjes die erin verstopt zitten. Ik vind het idee van het boek de omgekeerde wereld ook heel origineel. Het is echt kinderlijk fantasievol, want hebben we als kind niet allemaal wel eens bedacht om de wereld eens om te draaien? Dat je als kind de baas bent, niet als ouder? Dat gevoel bekroop me toen ik door het boek bladerde.

Meneertje (3,5 jaar) vond dit boek heel gek. Alles was omgedraaid zei hij. Iedere pagina die hij opensloeg vroeg hij hardop ‘Wat is hier aan de hand?’ Ook ging hij steeds opzoek naar de mickey mouse look-a-like en hoewel die niet lastig zijn verstopt vond hij dat wel heel leuk om te doen. Toen hij het boek uit had, bleef hij me vragen stellen. Zo vroeg hij zich af of een rups normaal klein is en een lieveheersbeestje. Het boek bleef hem echt nog even bezig houden.

Een aanrader? Absoluut! Al was het maar om je koffietafel wat meer kleur te geven.

de omgekeerde wereld pin

Geschreven door

Sabine

Ik ben Sabine, een dertiger met een passie voor spelen. Moeder van een prachtige zoon (juli 2018 ), dochter (juni 2019) en nog een zoon (februari 2022). Op mijn blog ishetalspeeltijd.nl deel ik allerlei speeltips voor baby's tot peuters.